Skip to main content
Porozmawiajmy
Logotypy Uni Europejskiej
Logotypy Uni Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Programu Inteligentny Rozwój i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

Informacja o dofinansowaniu

Staffly sp. z o.o. realizuje projekt: „Przeprowadzenie prac B+R nad technologią matchmakingu pracy tymczasowej na podstawie czynników psychometrycznych” realizowany w ramach powierzenia grantu zgodnie z Projektem: „303 Innovation Fund”

Cel projektu: Opracowanie technologii, która umożliwi pogłębioną analizę i profilowanie użytkowników portalu na potrzeby lepszego dopasowania zleceń w celu zwiększenia efektywności wykonywanej przez nich pracy.

Dofinansowanie projektu grantowego: 800 000 PLN

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Inteligentny Rozwój.

Śledź nas
Logo Action Poland

Zobacz, jak przyspieszyliśmy preselekcję Kandydatów w Action Poland o 85%!

CASE STUDY

Action Poland

Rekrutacje sklepowe

Jak Staffly z pomocą krótkich, autorskich testów osobowości i zachowań wspomaga Action w rekrutacji pracowników w branży retail?

Wyzwania

  • Czasochłonny proces selekcji, duża ilość czasu potrzebna na analizę aplikacji w rekrutacjach sklepowych (mierzona w co najmniej 2h per ok. 100 kandydatów)

  • Proces selekcji powtarzalny co najmniej trzykrotnie – w pierwszej kolejności selekcja kandydatów po doświadczeniu, w drugiej – zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną osób z najmocniejszym CV, w trzeciej – przejrzenie listy kandydatów jeszcze raz, by upewnić się że „nikogo nie pominęliśmy”

Cele

  • Przyspieszenie czasochłonnej selekcji kandydatów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości tego procesu,

  • Ujednolicenie selekcji w całej Polsce. Jednoznaczne i jasne kryteria dla wszystkich kandydatów niezależnie od rekrutera prowadzącego daną rekrutację.

Wyniki

  • Skrócenie procesu selekcji kandydatów o 85%.

    Przykład rekrutacji dla sklepu we Włocławku:

    Proces selekcji kandydatów trwający standardowo ponad 3 godziny (dla ponad 170 kandydatów) został skrócony do 30 minut.

Zastosowane rozwiązania

Testy osobowości Staffly

Krótkie, autorskie pytania badające kilka najbardziej istotnych dla Klienta cech osobowości.

Testy sytuacyjne

Dopasowanie do kultury organizacyjnej na podstawie pytań behawioralnych (sytuacyjnych) opracowanych wspólnie z Klientem.

PRÓBA BADAWCZA

1000

Kandydatów

CZAS TRWANIA REKRUTACJI

30

dni

Szczegóły Projektu

Action Poland

Nazwa Klienta

Retail

Branża

03.2023

Okres

Z jednego małego sklepu w Enkhuizen od 1993 roku Action wyrosło na najszybciej rozwijający się niespożywczy dyskont w Europie. Ma ponad 2250 sklepów w 11 krajach i każdego tygodnia obsługuje w nich ponad 15 milionów klientów. Także w Polsce rozwój sieci jest imponujący – Action chce utrzymać tempo otwierania nowych sklepów na poziomie 70 rocznie.

Staffly współpracuje z siecią Action od kwietnia 2022 roku badając kandydatów na stanowisko Zastępcy / Kierownika Sklepu. W związku z zadowoleniem Action Poland z dotychczasowych wyników, firma zdecydowała się na rozszerzenie zakresu współpracy także na stanowiskach obejmujących Pracownika Sklepu.

Do tej pory w ramach współpracy zostało wykonanych kilka tysięcy testów Staffly.

W ramach integracji z eRercuiter testy wysyłane były automatycznie za pomocą SMS oraz e-mail do kandydatów, którzy zaaplikowali na stanowisko Pracownika Sklepu we Włocławku. W ramach 170 testów Staffly wyniki były następujące: 

– dopasowanie HIGH(wysokie): 28 osób (17%)

– dopasowanie MID(średnie): 125 osób (73%)

– dopasowanie LOW(niskie): 17 osób (10%)

Spośród 27 osób z wysokim dopasowaniem, 22 kandydatów zostało zaproszonych na rozmowę kwalifikacyjną, potwierdzając korelację wyniku testu z subiektywną oceną rekrutera i jakością CV.

Testy wsparły pracę p. Katarzyny, ponieważ posiłkując się wynikami testów Staffly mogła ona skupić się tylko na tych aplikujących, którzy osiągnęli wysoki wynik dopasowania i zaprosić ich na rozmowę kwalifikacyjną.

Analiza CV kandydatów dopasowanych w stopniu wysokim zajęła p. Katarzynie 30 minut zamiast standardowo poświęcanych w tym ponad 3 godzin (!).

Pozwala to oszczędzić 85% czasu poświęconego w tego typu procesach na selekcję wszystkich aplikujących i skupienie się na tych, którzy są dopasowani do stanowiska, na które aplikują.

„Pierwsza rekrutacja z wykorzystaniem testów Staffly dla Pracowników Sklepu, była dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Mając przed sobą wizję analizy setek CV, chętnie skorzystałam z możliwości zastosowania testów i oszczędziło mi to bardzo dużo czasu, który standardowo poświęcam na preselekcję. Wyłonieni kandydaci zaprezentowali się bardzo dobrze podczas spotkań rekrutacyjnych, mieli wiele cech i kompetencji, których szukamy w profilu naszego pracownika. Żałowałam, że nie miałam możliwości zatrudnić większości z nich.” – mówi Katarzyna Cywka, HR Advisor Action.

Zapytałam kandydatów o wrażenia po wypełnieniu testu i ich wypowiedzi były bardzo pozytywne. Podkreślali, że to był ich pierwszy raz, kiedy dostali tego typu test do wypełnienia, docenili profesjonalizm firmy a pytania pokazały im z jakimi sytuacjami mogą zmierzyć się podejmując się pracy w naszej firmie.” – podsumowuje.

Katarzyna Cywka, HR Advisor Action

Filip Sobel

Zamów rozmowę z naszym opiekunem klienta biznesowego i poznaj zalety Staffly!