Zmiany, iteracje i odkrycie Świętego Graala rekrutacji – Staffly podsumowuje swój pierwszy startupowy rok
Staffly to polski startup z obszaru HR Tech, który rewolucjonizuje sektor HR poprzez automatyzację psychometrii w procesie rekrutacji. Zespół skupił się na aspektach psychologicznych rekrutacji i z pomocą swojego starannie opracowanego algorytmu sprawdza dopasowanie pracowników do danego stanowiska pracy, badając kluczowe cechy osobowości kandydatów. Wystartowali rok temu – jak im poszło?
Początek działania miał miejsce w 2020, natomiast to z pełną parą wystartowaliśmy w grudniu, po uzyskaniu pierwszej rundy finansowania w ramach inwestycji funduszu Czysta3.vc oraz grantu pozyskanego z UE na projekt B+R. Dzięki wcześniejszym pracom koncepcyjnym mogliśmy z początkiem roku wystartować z kopyta.
Założeniem projektu było stworzenie modułu, który ograniczy rotację w przedsiębiorstwach i zmniejszy koszty przeznaczane na ciągle powtarzające się rekrutacje i wdrażanie nowych pracowników. Jego kluczową funkcją jest psychometria, czyli wykorzystanie testów psychologicznych w rekrutacji.
Udało się nam zbudować znakomity zespół fachowców z obszaru psychologi pracy i analityki danych oraz uczenia maszynowego. W ciągu kilku miesięcy zbudowaliśmy i przetestowaliśmy narzędzie w postaci starannie opracowanego algorytmu, które sprawdza dopasowanie pracowników do danego stanowiska pracy, badając kluczowe cechy osobowości kandydatów.
Pierwszym sukcesem związanym z psychometrią, czyli kluczowym komponentem Staffly, było nawiązanie współpracy z gigantem branży motoryzacyjnej i pilotażowym wdrożeniem algorytmu w Toyota Motor Manufacturing Poland. Miało to na celu zbadanie cech osobowości, które determinują idealny profil pracownika zakładu produkcyjnego.
Wynik badania pozytywnie zweryfikował założenia i pokazał, że algorytm Staffly działa we właściwy sposób. Efekt – podpisanie pierwszego komercyjnego kontraktu z Toyota Motor Manufacturing Poland i rejestracja Staffly jako stałego elementu rekrutacji na wszystkie stanowiska produkcyjne w TMMP. Jak później miało się okazać, było to kluczowe dla nawiązania kolejnych relacji biznesowych z największymi graczami na polskim rynku.
Po seriach testów nasz moduł psychometryczny został zoptymalizowany pod kątem naszego produktu – włączyliśmy go w ścieżkę na naszej własnej platformie rekrutacyjnej, która w nowej odsłonie wystartowała we wrześniu.
Po wielu rozmowach z naszymi partnerami i ludźmi z branży HR stało się jasne, że nasz moduł psychometryczny musi zaistnieć tam, gdzie biegną główne tory istniejących już procesów rekrutacyjnych. Wyszliśmy naprzeciw potrzebom klientów i włączamy się w istniejące u nich procesy – zaczynamy integrację modułu Staffly z istniejącymi narzędziami na rynku HR.
Końcówka roku to intensywna praca nad budowaniem relacji i pozyskiwaniem klientów. W chwili obecnej przeprowadzamy testy u kilkunastu dużych pracodawców z branż gastronomicznej, produkcyjnej, spożywczej, handlowej. Nie możemy pochwalić się jeszcze wszystkimi działaniami, ale żeby uchylić rąbka tajemnicy – niedługo planujemy oficjalnie ogłosić współpracę z naprawdę dużymi graczami polskiego rynku.
Warto także wspomnieć o kilku ciekawych wydarzeniach w naszym krótkim startupowej egzystencji. Braliśmy udział w największych startupowych wydarzeniach tego roku w Polsce: European Tech & Startup Days, Infoshare czy Wolves Summit. Zaszczyciła nas nominacja do nagrody Fintech Summit 2021 w kategorii “HR Tech” za stworzenie platformy, która dopasowuje osobowość kandydata do pracy. Oprócz Staffly w kategorii były nominowane takie marki jak Elevato, Saleson, PKO, Microsoft, Symmetrical.ai czy Mindgram, laureat naszej kategorii, a uczestnictwo w uroczystej gali rozdania nagród dała nam masę energii i dużo ciekawych kontaktów. Znaleźliśmy się także na “Subiektywnej Mapie Polskiego Ekosystemu HR Tech” stworzonej przez grupę Pracuj Ventures jako jedna z najbardziej interesujących i aktywnie działających na polskim rynku HR spółek.
Zostaliśmy zauważeni również jako eksperci branży HR – Filip Sobel, CEO wraz z Damianem Wójcikiewiczem, COO mieli okazję wspólnie występować jako prelegenci na wydarzeniach takich jak Customer Care Festival 2021 czy grudniowa największa konferencja HR tego roku – HR2022. Opowiadaliśmy tam o roli psychometrii w rekrutacji i dlaczego warto stosować testy, a także jak dużą wartość mogą one wnieść w procesy rekrutacyjne.
Rok 2021 kończymy wyróźnieniem w rankingu Dealroom.co jako jeden z najszybciej rosnących startupów w kraju – i mamy nadzieję na utrzymanie tego trendu przez cały 2022 rok.
Artykuł przeczytasz także na mamstartup.pl